ViCA alkalmazás használata banki üzenetek küldésére

Cardinal Kft. > Blog > ViCA alkalmazás használata banki üzenetek küldésére

A pénzintézetek PSD2 irányelveknek való megfeleléséhez ajánlott ViCA mobil autentikációs eszköz további új funkcióval bővül.

Társaságunk fejlesztői által létrehozott ViCA alkalmazás a Cardinal mobil hitelesítési eszköze, mely támogatja az Európai Unió PSD2 Irányelv szabályozás-technikai standardja (EBA-RTS) által megkövetelt kétfaktoros, erős ügyfél-hitelesítési eljárás (SCA) követelményeit. Az alkalmazás Android, iOS, valamint Windows platformon érhető el.

Az EBA-RTS szabályozásban előírt feltételek szerinti működés biztosítására több magyar pénzintézet is a ViCA alkalmazást választotta, így azt jelenleg már 9 banknál használhatják az ügyfelek.

Az applikáció azért is talált kedvező fogadtatásra, mert használata nem fizikai helyhez kötött (bár az az Android és iOS operációs rendszereken kívül az asztali PC-n való alkalmazáshoz Windows-os környezetben is elérhető). Társaságunk azzal számol, hogy a ViCA a jelenlegi jelszó+SMS illetve hardtokenes aláíróeszközök mellett jelentős térhódításra tehet szert a közeljövőben.

A kezdeti fejlesztés csak az Electra rendszerekkel való kommunikációt tette lehetővé. Figyelembe véve az egyre szigorodó bankbiztonsági szabályokat a bankok egyre több szolgáltatásra vonatkozóan írják elő az ügyfelek digitális úton történő megszemélyesítésének kötelezettségét. A pénzintézetek ezen igényének kiszolgálásához hoztuk létre 2019-ben a ViCA mikro szervert (VMS). Ez lehetővé teszi, hogy a bankok a ViCA App általi szigorú hitelesítési eljárást ne csak az Electra rendszerekhez tudják használni, hanem az a bank minden olyan feldolgozó rendszere számára is elérhető legyen, ahol a hatályos törvények vagy a banki belső szabályozás az erős ügyfél-hitelesítési eljárást követelik meg.

A ViCA mikro szerver lehetővé teszi új, értéknövelt szolgáltatások bevezetését is, mellyel még rugalmasabbá válhat a bank és ügyfele közötti kapcsolat.

A VMS által biztosított lehetőségeket kihasználva új szolgáltatásként létrehoztuk a banki feldolgozó- és kommunikációs rendszerekből indított különböző típusú és tartalmú üzenetek ViCA alkalmazásba való küldését és így azoknak az ügyfelek mobil eszközein történő fogadását és kezelését. A szolgáltatás költségtakarékos, hisz a bankok ingyenesen tudják az egyes felhasználókra célzott üzeneteiket továbbítani. Ezek lehetnek értesítések:

    • Adott számlák egyenlegéről,
    • Tranzakciók jóváírásáról,
    • Nem teljesült ill. visszautasított megbízásokról,
    • Beérkezett fizetési kérelem üzenetekről,
    • Aláírásra váró megbízáscsomagokról,
    • Hiteltörlesztésekről,
    • Fizetési határidőkről,
    • Banki hírekről,
    • Személyre szabott banki termékekről, promóciós kampányokról, illetve
    • Egyéb üzenetek.

Az alkalmazás a VMS közbeiktatása miatt nemcsak az Electra rendszerből, hanem megfelelő API-n keresztül más banki rendszerekből is képes üzenetek küldésére.

Abban az esetben, ha a ViCA alkalmazás a felhasználó mobil eszközén nincs megnyitva, a telefon egy push notificationt jelenít meg a felhasználó eszközén a ViCA Appra küldött üzenet tényéről. Fontos, hogy maga a notification személyes vagy üzleti adatot nem tartalmaz.

A mobil alkalmazás következő megnyitásakor a ViCA kapcsolódik a VMS-hez, ahonnan a konkrét üzenet, annak teljes tartalmával, SSL-lel védett csatornán keresztül érkezik meg a felhasználó telefonjára.

A beérkezett üzenetek „tárgyuk” szerint jól átlátható, táblázatos formában kerülnek megjelenítésre az érintőképernyőn. Ha a „tárgy” mögött üzenettartalom is szerepel, úgy a „tárgyra” kattintva annak tartalmát a ViCA App egy view-ban jeleníti meg, melyet bezárva lehet visszalépni az összefoglaló táblázathoz.

A ViCA üzenetküldő szolgáltatása nyelvfüggő, azaz, ha a „tárgy” több nyelven is elküldésre került, úgy a ViCA felismeri azt és az alkalmazás beállított nyelve szerinti tartalmat mutatja csak a felhasználó részére.

A bank által kiküldött ViCA üzenetekről a rendszer statisztikát is készít, melyet a banki WebAdmin felületen a kívánt csoportosítás szerint lehet lekérdezni. (ViCA üzenet tárgya és tartalma, az üzenet státusza, a címzettnek való kézbesítés időpontja, az SMS fallback ideje, külső ID).

A kínált megoldás opcionálisan lehetőséget biztosít fallback mechanizmusokra is. Így a felhasználó SMS-ben is megkaphatja az üzenetet, ha azt meghatározott ideig nem töltötte le a ViCA alkalmazásban.

    • Opcionálisan beállítható egy „SMS timer”, melyben meghatározott idő eltelte után a VMS egy paraméterként megadott SMS tartalom értéket küld meg a bankba regisztrált felhasználó mobil készülékére.
    • A „Message timer” beállításával időben korlátozható az üzenet lejárata is, ameddig a kiküldött ViCA üzenet a felhasználó telefonján letölthető.
    • A „Külső ID” a bank által használt saját azonosító, ami a bank számára az üzenetek visszapárosítását teszi lehetővé (nem jelenik meg az App felületén).

Kép forrása: pixabay.com