Electra

Általános termékleírás

Az Electra electronic banking rendszer egy integrált, egységes, átjárható felületet biztosít az ügyfelek és a bankok közötti kommunikációban, melynek komponensei lefedik a pénzintézetek valamennyi elektronikus csatornáját.

Az Electra, Magyarország piacvezető electronic banking rendszere, mely több mint 25 éve teszi lehetővé a bankok és ügyfeleik közötti biztonságos és gyors kapcsolattartást. A rendszer használatával a pénzintézetek biztosítani tudják ügyfeleik pénzügyeinek biztonságos lebonyolítását, azok távoli bejelentkezése esetén is. A számlaegyenleg-lekérdezéstől kezdve a csoportos műveleteken át az értékpapír-transzferig közel száz megbízástípus és lekérdezés teszi lehetővé a bankok által kínált szolgáltatások teljeskörű elérését a rendszeren keresztül.

2019 év elején az Electra szolgáltatásait 15 számlavezető pénzintézet és 12 takarékszövetkezet használta – részben „Electra”, részben a bank által adott saját márkanév alatt. Az elektronikus csatornák terjedésével a rendszerünket használó lakossági és vállalati ügyfelek száma folyamatosan növekszik.

Az elmúlt két évtizedben jelentős integrációs tapasztalatokra tettünk szert, hisz rendszerünket nemcsak a már működő banki környezetbe történő első implementáció, hanem a banki háttérrendszerek időről-időre történő módosítása vagy teljes cseréje esetében is illeszteni kell a pénzintézet IT infrastruktúrájába. Fentiek miatt az Electra az informatikai rendszerek átállásának támogatására számos funkcióval rendelkezik.

Az Electra szolgáltatásait az elmúlt két évtizedben folyamatosan bővítettük, a technológia fejlődésével a rendszer elemeit megújítottuk. A működés során ügyfeleinktől kapott visszajelzések, valamint a nemzetközi pénzügyi szolgáltatási trendek figyelemmel kísérése alapján jelentős fejlesztéseket hajtottunk végre, így a kezdetetekben általánosan elterjedt telepített Ügyfélprogram mellett a 2000-es évek elején – párhuzamosan az internet széles körben való elterjedésével – elkészítettük az Electra Internet Banking modulját. Az okostelefonok és a mobil fizetési igények térhódításával 2008-ban elindult az Electra Mobil Banking szolgáltatása is, mely 2017-ben hibrid MobilApp-ként került továbbfejlesztésre.

Különböző banki hátterű és eltérő kockázati érzékenységű partnereink rendszereinket rendszeres auditálásnak vetik alá, melynek eredményeképp az Electra biztonsági paramétereit folyamatosan megújítjuk, követve a vonatkozó nemzetközi IT biztonsági szabványok új verzióit is.

Integrált, egységes rendszer

Az Electra legnagyobb előnye, hogy az általa használt komponensek ugyanazon rendszerrel fedik le a bankok és takarékszövetkezetek valamennyi elektronikus csatornáját, a nagy teljesítményű telepített ügyfélprogramoktól a MobilApp-on át az open API megoldásokig. Ez lehetővé teszi a felhasználók által választható csatornatípusok rugalmas kezelését, amellett, hogy a rendszer-üzemeltetők és adminisztrátorok munkáját is megkönnyíti.

Az infrastruktúra központi eleme az Electra szerver, mely tartja a kapcsolatot a banki számlavezető rendszerekkel, illetve az egyéb, speciális háttérrendszerekkel. A kapcsolódás módjában mindig a bank igényeihez és IT előírásaihoz igazodunk. Ennek megfelelően a kapcsolat lehet webservice, MQSeries, BEA WebLogic vagy akár natív TCP/IP alapú is. Az Electra különböző moduljai is ehhez a szerverhez kapcsolódnak, mely központilag tárolja a felhasználók hozzáférési azonosítóit és jogosultságait.

Előny az ügyfélnek

A rendszer egységessége az ügyfelek számára azzal az előnnyel jár, hogy a banki szolgáltatásokat a lehetőségek és igények szerint leginkább alkalmas csatornán tudják elérni. Egy vállalatnál dolgozó eltérő mobilitású vagy eltérő technikai háttérrel rendelkező felhasználók a különböző csatornatípusokat egymás mellett, párhuzamosan is tudják alkalmazni, azok használatuk során egymást kiegészítik, nem egymás konkurensei.

Előny az üzemeltetőknek

Az üzemeltetők számára a legnagyobb előny, hogy a különböző csatornák kiszolgálása nem kívánja meg önálló rendszerek fenntartását, így egy helyen oldható meg az összes csatorna frissítése és karbantartása. Nincs szükség eltérő szakismeretek elsajátítására, ez növeli az üzembiztonságot és csökkenti az üzemeltetés költségeit.
A banki számlavezető- és más háttérrendszerek cseréje esetén is csak egy (az Electra szerver) illesztését kell kifejleszteni és tesztelni, ez jelentősen csökkenti az átállások kockázatát, idő-, és költségráfordítását.

Előny az adminisztrátoroknak

Az Electra központi ügyfél-adatbázisa minden csatornára közösen tartalmazza a megfelelő hozzáférési azonosítókat és jogosultságokat. Így a felhasználók adminisztrációja egyszerűen és rugalmasan kezelhető, a szükséges beállításokat egy alkalommal, központilag lehet elvégezni az összes csatornára.

Átjárhatóság

Az Electra rendszer legfontosabb tulajdonsága az egyes komponensei közötti átjárhatóság, melyek egymást kiegészítve, együttesen biztosítják azt a jól használható platformot, ami az ügyfelek számára a banki szolgáltatások teljeskörű lefedését biztosító egyfajta ökoszisztémaként működtethető.

A vállalati ügyfelek a banki megbízásaik feldolgozása során a részben előkészített megbízás-csomagokat átadhatják az egyes csatornák között. Így lehetőség van arra például, hogy egy telepített ügyfélprogramban rögzített vagy importált csomagot a vállalkozás egy másik felhatalmazott felhasználója akár Mobil- vagy Internet Bankingen vagy éppen openAPI csatornán keresztül alá tudjon írni és azt a bankba küldeni. Ennek a funkciónak az előnyeit akkor tudják kihasználni a vállalatok, ha az aláírásra jogosult felhasználók munkavégzése nem egy konkrét fizikai telephelyhez kötött, így a bankba küldendő csomagokat mobil eszközük használatával az Electra rendszerből a világ bármely pontján lekérdezhetik és véglegesíthetik azt MobilApp-on vagy egy TPP szolgáltató felületén keresztül.

Komponensek

Electra Internet Banking  

Electra Ügyfélprogram

Electra MobilApp

Electra openAPI

Termékeink

TÁJÉKOZTATÓ LETÖLTÉSE

Töltse le Electra termékünk részletes tájékoztatóját pdf formátumban!

Tesztelési dokumentumok