Direct debit megbízások feldolgozása

Új és módosító megbízások kezelése

Direct debit megbízások feldolgozása

A Direct debit megbízások, más néven “Felhatalmazás csoportos beszedési megbízás teljesítésére”, befogadása szintén a fióki ügyintézés egyik feladata. A forint megbízások feldolgozásához hasonlóan azok központi helyre történő mozgatásával és feldolgozásával a munkavégzés hatékonyabbá válik. A mai technikai feltételek mellett a megbízások fizikai mozgatására már nincs szükség. Elegendő a megbízás képét a fiókban szkennerrel digitalizálni, majd azt megbízható, hibamentes átvitelt biztosító rendszerrel eljuttatni a feldolgozás központjába. A DD megbízások esetén ugyan nincs szabványosított formátum, de a bank a saját ügyfelei számára kiadott megbízásokat könnyen átalakíthatja OCR/ICR feldolgozásra alkalmas bizonylatokká, ezzel biztosítva a gyorsabb feldolgozást. Egyszerre több bizonylat formátum is kezelhető, és a nem felismerhető bizonylatok feldolgozása is támogatott.

Lehetőségek

  • Megbízások szkennelése a bankfiókokban, majd zárt rendszeren történő továbbításuk a feldolgozó központba
  • Megbízás tartalmának automatikus leolvasása (OCR/ICR), ami részben kiváltja az első rögzítést
  • Automatikus megbízás formátum kiválasztás - több formátum is engedélyezett
  • Beépített manuális aláírás-ellenőrző funkció ami közvetlen kapcsolatban áll az aláírási karton adatbázissal
  • Ellenőrzés és a kritikus tartalom másodrögzítése a „négyszem-elv” betartásával
  • A direct debit átutalásokra jellemző automatikus ellenőrzések, figyelmeztetések téves adattartalom esetén
  • Problémás esetek kezelése Back Office vagy fióki támogatással
  • Adatfeladás a számlavezető rendszer felé
  • Megbízások képének archiválása, visszakeresési lehetőségek

Előnyök

Zárt feldolgozási lánc, nincs bizonylatvesztés.

A számlavezető rendszer számára átadott megbízási adatok ellenőrzöttek, szükség esetén az ügyféllel egyeztetettek.

A rendszer lehetővé teszi a fiókok és a back office közti munkamegosztás optimális kialakítását. Például az ügyféllel kapcsolatos egyeztetéseket akár a megbízást befogadó fiók, akár a megbízóhoz rendelt ügyfélreferens is végezheti.

Panaszkezelés támogatása. A megfelelő jogosultsággal rendelkező felhasználók akár a fiókból, akár a Call Center-ből elérhetik a megbízások eredeti képét, és a feldolgozás menetének történetét.

A CRAFT rendszer és a bank egyéb rendszerei közötti kapcsolat könnyen kialakítható, így a megbízás feldolgozásának minden lépésében lehetőség van a minél teljesebb ellenőrzések elvégzésére.

Általános jellemzők

  • Testreszabott megoldások
  • Pénzügyi szervezetek igényeihez igazított, megbízható rendszerek
  • A megrendelő által tervezhető folyamatok és adattartalmak
  • A cég egyéb rendszereivel szorosan együttműködő megoldások

TÁJÉKOZTATÓ LETÖLTÉSE

Töltse le Craft termékünk részletes tájékoztatóját pdf formátumban!